31. 10. 2023 / 15:49
ORI
Zahajujeme třetí ročník participativního rozpočtu a rádi bychom, abyste nám pomohli při rozvoji našeho města.
„Vy rozhodujete, my financujeme“, to je princip participativního rozpočtu. Pokud máte nápad, který může zlepšit Vaše okolí k lepšímu, neváhejte a navrhněte ho do participativního rozpočtu. Začínáme již 1. listopadu 2023!
Co můžete navrhovat až do konce prosince?
Cokoli hmotného, co zlepší život ve městě, a co nemíří do bytového fondu města nebo nepropaguje produkty, služby komerčních subjektů a co bude sloužit občanům města. Chybí Vám někde lavičky nebo byste raději uvítali nové dětské hřiště? A co výsadba okrasných květin nebo stromů? Možností je spousta a je jen na Vás, které projekty zrealizujeme.
Pro třetí ročník město opět vyčlenilo celkovou částku ve výši 3 miliony korun. Rozpočet na jeden projekt je až milion korun. To znamená, že projektů zrealizujeme hned několik.
Jsou stanovena nějaká pravidla?
Bez pravidel to nejde, a proto orgány města schválily Zásady participativního rozpočtu 2023, ve kterých jsou pravidla uvedena. Tady je shrnutí pár základních pravidel:
• Každý občan nad 15 let s trvalým pobytem v Prostějově může podat až 3 projekty v období od 1.11. až do 31.12.2023;
• Návrh musí být umístěn na pozemku města;
• Musí být realizovatelný do 24 měsíců od schválení;
• Návrh musí být prospěšný pro město a občany a jeho udržitelnost je minimálně 5 let.
Jak podat projekt?
Jestli projekt podáte elektronicky nebo písemný návrh odevzdáte na podatelnu nebo na Odboru rozvoje a investic Magistrátu města Prostějova či pošlete poštou je jen na Vás. Elektronické podání je možné na této adrese: https://rozvijime.prostejov.eu/participativni-rozpocet/2023, tištěnou verzi přihlášky zde také najdete v části Pravidla ročníku. Přihláška je také k dispozici na podatelně či na Odboru rozvoje investic v tištěné podobě a byla zveřejněna i v čísle 10 Prostějovských radničních listů. Zásady byly také zveřejněny již v čísle 9. Po vyplnění tištěné přihlášky je možné návrh včetně příloh (nákresy, obrázky, mapy atd.) odevzdat na podatelnu magistrátu na nám. T. G. Masaryka nebo na Odbor rozvoje a investic sídlící v budově na ul. Školní 4 ve III. patře nebo přihlášku zaslat na tento odbor poštou.
Nápady a náměty můžete s námi zkonzultovat, s dotazy se obracejte na Ing. Jitku Vystavělovou z Odboru rozvoje a investic prostřednictvím e-mailu: [email protected] nebo volejte na číslo 582 329 380.
Co bude s předloženými projekty?
V lednu a v únoru bude probíhat posouzení předložených návrhů a ty, které budou kladně vyhodnoceny, budou v březnu představeny veřejnosti. V dubnu pak proběhne hlasování elektronickou formou nebo prostřednictvím anketního lístku. Každý hlasující může přidělit 2 kladné a 1 záporný hlas, které rozdělí mezi libovolné projekty. Jednomu projektu mohou být přiřazeny oba kladné hlasy.
Jak proběhne konečný výběr projektů?
Projekty budou seřazeny podle počtu dosažených kladných hlasů a bude vytvořeno pořadí projektů určených k realizaci, a to od návrhu, který získal nejvíce hlasů až do alokované částky 3 milionů korun. Rozhodnutí o realizaci návrhů je v pravomoci orgánů města.
Veškeré souhrnné informace k Participativnímu rozpočtu najdete TADY