Strategie může spoustě z nás znít jako něco komplikovaného (což bohužel často i je). Bez strategického plánu se dnes už prakticky žádné město neobejde. Právě skrze něj se totiž mění vize v realitu. Naším cílem je proto tyto plány zjednodušit a přiblížit všem obyvatelům města, aby k nim mohli průběžně přidávat své podněty.
Proto jsme se rozhodli začít vlastními silami řešit aktuální témata.
Aktuální hlavní oblasti, které jsou v rámci nového strategického plánu řešeny: životní prostředí (zaměřeno na modrozelenou infrastrukturu), společenská oblast (zaměřeno především na volnočasové aktivity), lokální ekonomika a mobilita.
Výstupem dlouhého procesu kromě strategického plánu je Plán udržitelné městské mobility města Prostějova a Adaptační strategie.
Řešené oblasti korespondují s pilíři trvale udržitelného rozvoje.
Tato strategická oblast zahrnuje problematiku kvalitního bydlení, dostupnosti a úrovně veřejných služeb (zdravotní, sociální péče, školství atd.), přístup ke sportovní a kulturní infrastruktuře, podpora každodenní rekreace.
Změna klimatu představuje aktuální problém – je nutno se zabývat prevencí proti suchu, záplavám a erozím. Dále se zaměříme na obnovu funkcí krajiny a zkvalitnění veřejného prostoru. Máte námět na zkvalitnění zeleně nebo založení nového parku? Přes Pincity to můžete sdělit všem.
Snížení prašnosti a hluku ve městě přispěje snížení počtu aut. Můžete se zapojit i Vy a více jezdit na kole nebo chodit pěšky, případně použít MHD. Vytváříme pro to ideální podmínky. Připravujeme nový dopravní terminál pro zvýšení komfortu cestujících autobusem. Chceme posílit pobytové a rekreační funkce města s důrazem na zajištění kvalitního prostředí pro budoucí generace.
Zvýšení aktraktivity města pro občany, návštěvníky a investory je jednou z klíčových priorit vedení města. Patří sem i zkvalitnění rozpočtového plánování, podpora podnikání formou co nejmenší byrokratické zátěže, nabídka pozemků, pravidelné sledování jejich potřeb atd. Je potřeba podporovat projekty, které přitáhnou více lidí k návštěvám města.