Pumptrack s balanční zónu a zelení
Rozpočet
150 000 Kč
Autor
František Schloger
Popis
Na volné ploše a jakéhokoliv půdorysu vytvořit "nekonečný" pumptrack. Jedná se o pevné cestičky, na kterých se nachází boule maximálně 50 cm nad standardním povrchem a v délce od sebe kolem 120-160 cm. Cyklista mezi nimi takzvaně pumpuje, což vytváří energii pro rychlejší jízdu.
Cílem mého projektu je vytvořit pumptrack, který nebude složitý, ale vyžití na něm si najde každý. A lze na něm učit lidi jezdit na kole. Projek zahrnuje 3 fáze. První fáze počítá s úpravou terénu a vytvořením odvodńovací soustavy, aby se netvořila voda. Fáze dva počítá s vytvořením pumptracku a vedle "balanční zóny". Třetí fáze spočívá ve vysadbě, vytvoření 3 větších skoků a jedné klopené zatáčky. Tato fáze počítá i s dokončovacími pracemi.
Plán projektu:
Žádná těžká technika, žádný beton ani asfalt. Pouze ruční práce za minimum ceny.
Plány do budoucna - pořádat bike školu na pumptracu jak pro verejnost tak pro sportovce.
Vizualizace projektu:
Chtěl bych vytvořit pumptrack z hlíny, který bude dlouhý 300 m. V blízkém okolí by se vytvořila "balanční zóna", kde by se trénovala rovnováha (Klády na zemi a nějaké přejezdy), dále by se vytvořily serie skoků (3 kusy stačí o výšce 200 cm a 150 cm) na trénink skákání a stabilitu ve vzduchu.
Samozřejmě i rekultivace zeleně a zasazení pár stromů, keřů, vysadba trávy a tvorba odpočinkové zóny.
Projekt by bylo možné realizovat např. u haly Sportcentra na ul. Olympijská, na částech pozemků p.č. 5908/8 a 5908/9 v k.ú. Prostějov.
Problém projektu:
Na tento projekt nedisponuji dostatečnými povoleními a dostatkem finanncí. Tento projekt byl i městu už představen, ale byl o něj bohužel malý zájem.
Na projekt je potřeba docela dost hlíny a základní uprava terénu, aby následné stavby byly adekvátně obtížné.
Rozdíl od Hanáckých stezek a TUFO BMX dráhou
Rozdíl je hned v několika věcech. Hlavním bodem je vzhled, na TUFO BMX dráze je každá boule odlišná a v podstatě je o něco složitější mezi nimi jezdit. Následně jde o to, že tato dráha je ve své podstatě složitější na naučení průjezdu na klasickém MTB kole. Bohužel na Hanáckých stezkách tyto aspekty nejsou a spojení těchto projektů nelze provést.
Veřejný přínos
Přínos? Mohl by bý velký.
- Rozšíření komunity cyklistů a naučení se základním pohybům na kole.
- Pořádání událostí - jak tréninků pro veřejnost tak pro sportovce.
- Využití nepotřebné plochy k projektu, který nemá každé město.
- Výsadba zeleně a následná rekultivace okolí díla.
- Nízké náklady na provoz.
Myslím, že není pochyb o potenciálu a vizi. Tento projekt se dá spojit s i s jinými nápady, třeba i grill pointem či vytvoření psí loučky s překážkami.