Rekonstrukce ulice Českobratrská
Realizátor
město Prostějov
Financování
rozpočet města
Priority
Mobilita
Popis
V únoru 2024 bylo ve vedení města projednáváno, které další investiční akce týkající se rekonstrukcí ulic by bylo možné začít připravovat ještě v roce 2024. Bylo rozhodnuto o zahájení zpracování projektových dokumentací ulice Českobratrská, Drozdovice (část u kostela) a Jungmannova.
V červnu 2024 byla uskutečněna výběrová řízení na zpracovatele projektových dokumentací.
Tato dokumentace bude řešit kompletní rekonstrukci ul. Českobratrská.
Termín dokončení PD je:
- DUR+DSP do konce roku 2024.
- DPS včetně rozpočtu do konce března 2025.
Nejvýhodnější nabídku předložila společnost OPTIMA, spol. s r.o. z Vysokého Mýta s cenou 479.160,- Kč s DPH.
V rozpočtu města Prostějova pro rok 2024 nejsou na tuto akci vyčleněny finanční prostředky, proto bylo předloženo rozpočtové opatření do rady města konané dne 30.07.2024 ke schválení. Smlouva o dílo byla na začátku srpna 2024 uzavřena.
Z projektové dokumentace:
Stávající komunikace je dvoupruhová obousměrná proměnné šířky cca 6,9 – 7,9 m. Kryt je tvořen z asfaltového betonu. Asfaltový kryt je porušen ztrátou asf. tmelu, lokálně hloubkovou korozí, mozaikovými trhlinami, podélnými, příčnými a rozvětvenými trhlinami a vyjetými kolejemi. Odvodněni krytu komunikace je řešeno příčným a podélným sklonem do uličních vpustí a přes retenční nádrž se zasakováním přepadem do dešťové kanalizace.
Kryt stávajícího chodníku a parkovacích stání je ze zámkové dlažby, částečně z dlaždic, dlažebních kostek a asfaltobetonu.
Je navržena rekonstrukce dvoupruhové obousměrné komunikace. Začátek úseku je v křižovatce s ulici Barákova a konec před křižovatkou s ulici Erbenova. Délka stavby je 465 m. Návrh směrově kopíruje stávající trasu. Výškově je niveleta mírně upravena, aby bylo zaručeno odvodnění komunikace.
Veškeré obruby jsou navrženy nové, podél obrub bude realizován dvojřádek z dlažebních kostek. Po pravé straně dle staničení je navržena rekonstrukce stávajícího chodníku a parkovacích stání v počtu 30 míst. Většina rekonstruovaných parkovacích stání je pronajata soukromým osobám. Na levé straně u „Agrostroje“ je navrženo 31 podélných parkovacích stání, z toho 2 stání pro osoby se sníženou pohyblivostí. Parkovací stání pro invalidy je navrženo v šířce 3,5 m a délce 7 m. Stání jsou oddělena od vozovky přes dvojřádek z dlažebních kostek, šířka stání je 2,5 m, délka 5,75 m.
Veškeré dešťové vody budou odváděny do uličních vpustí, v případě parkovacích stání do zasakovací dlažby. Nově doplněné uliční vpusti budou vyústěny do kanalizace. Stávající uliční vpusti budou rekonstruovány.
Chodník je navržen ze zámkové dlažby, kde reliéfní dlažba bude provedena v kontrastní barvě – červená. Parkovací stání je navrženo ze zasakovací dlažby tl. 80 mm. Komunikace je navržena z asfaltového betonu.
Související investicí je plánovaná výměna stožárů VO a kabelového vedeni v původní trase.
Výběrové řízení na zpracovatele PD
červen 2024
Vyčlenění finančních prostředků na zpracování projektové dokumentace
červenec 2024
Zpracování projektové dokumentace
srpen 2024 - březen 2025
Do konce roku 2024 byla zpracována PD pro společné povolení
Vydání společného povolení
2025
Výběrové řízení na dodavatele stavby
???
Realizace rekonstrukce
???
Kolaudace stavby